4 Aralık 2011 Pazar

15. ve 16.Gün (26.08.2011 - 27.08.2011 Barcelona)

Yazım Yeri ve Tarihi: 28.08.2011 Barcelona - Cerbere Treni saat 18:08

-15.Gün 26.08.2011-

Bugün planlarımızda Barcelona futbol takımının stadı olan Nou Camp'a gitmek vardı. Kahvaltımızı yine hostelin mutfağında, satın aldığımız dilim ekmeklere nutella, krem peynir vs sürerek yaptık (artık bıkkınlık gelmişti). Saat 13:00 gibi çıktık ve metroyla stadın oraya gittik. Bilet gişesinde 20 kişilik bi kuyruk vardı. Biz acaba ne kadar falan filan diye düşünürken tabelada 22 euro yazdığını gördük. İnanamadık sorduk fiyatı ve gerçekten 22 euro olduğunu teyit ettik. Boş stadı gezmek için 22 euro istiyorlardı. Fazla düşünmeden bu kadar parayı boş stadyumu gezmek için vermeyeceğimize karar verdik ki zaten benim hayatım stadyumlarda geçti gibi bir şey. Barcelona'yı da çok seven birisi değilim o nedenle girmedik stada. Hani bi sempati duyduğum Manchester United'ın stadı Old Trafford falan olsa belki düşünürdüm :).

Barcelon Sanat Müzesi

Her neyse bari geldik buraya kadar Barcelona takımının ürünlerinin satıldığı mağazayı görelim dedik. İki katlı büyük bi mağazaydı, her çeşit ürün vardı içeride cips, makarna vs gibi... İçeride yarım saat falan vakit harcadıktan sonra kendimize yeni bir rota çizelim dedik ve önce bir gara kadar yürüyerek Paris gezimiz için tren saatlerini öğrendik. O anda yağmur yağmaya başladı. Tüm interrail gezim boyunca ilk defa yağmurla karşılaşmıştım :). Garda biraz bekledik yağmurun dinmesini ve diner dinmez de gezmeye devam ettik.

Önce Magic Fountain'e uğradık; pek de sihirli değildi açıkçası, çalışmıyordu çünkü :). Oradan Catalunya sanat müzesi binasına kadar çıktık. Buradaki bahçelik çok iyiydi, çeşmeler, çiçekler güzeldi gerçekten. Bu binanın olduğu tepeden Barcelona manzarasını çektik ve yavaştan hostele dönmeye karar verdik. Pek gezesimiz yoktu bugün zaten fazla zorlamadık  ve metroya atlayarak hostele döndük. Geldiğimizde fark ettik ki Barcelona'nın Porto ile süper kupa maçı var. Hostelde daha önce bahsettiğim perdeye maç yayını yansıtmışlar ve millet onu izliyor. Biz de birer bira kaparak gittik oturduk, mekan Barcelona olunca haliyle herkes onları destekliyordu :).

Harcanan para: 2.90 metro + 2.90 metro + 2 euro iki adet hamburger=toplam 7.80euro
-16.Gün 27.08.2011-

Bugün nereye gezsek diye bayağı bir düşündük. Gezmediğimiz pek yer kalmamıştı çünkü. Glories Catalanes binasını görmek istedim ben oraya gidelim dedik önce. Zaten hostele de pek uzak değildi. Uzaktan bakınca çok ilginç bir bina olarak gözükse de yakınına gelince normal yuvarlak bir bina ve etraflıca sarılmış camlardan ibaret olduğunu görüyorsunuz. Çok görkemli gözükse de uzaktan aslında o görkemin arkasında basit bir detay yattığını fark ediyorsunuz.

Oradan Katalunya meydanına gitmeye karar verdik sonra da meşhur La Rambla Sokağından sahile kadar yürüdük. O sırada sokakta bul karayı al parayı tarzında bir şeye denk geldik. Ortada bir gariplik olduğunu anladık. Bul karayı al karayıdan farklı olarak üç tane kibrit kutusundan birinin içinde küçük bi nesne oluyordu onu bulmaya çalışıyordunuz. Fakat bulmak çok da zor değildi her defasında nerede olduğunu tahmin edebiliyorduk. Çevredeki bazı kişiler nerede olduğunu gösteriyor ama bilemiyor sonra hemen ardından başkası gösteriyor parayı o alıyordu falan. Tabi bu olayın dümen olduğunu anladık biz çok zekiyiz ya! :) Orda 3 kişi oynuyormuş gibi yapıyor bir yandan da sen de oyna çok kolay tarzı gaz verici sözlerle sizi cesaretlendirmeye çalışıyorlar. Tabi biz sağolun biz almayalım diyerek uzaklaştık. Yolda yürümeye devam ederken fark ettik ki bu dümenden 2-3 adımda bir karşımıza çıkıyor! Aman diyeyim rastlarsanız bu tiplere hiç bulaşmayın 50 euro kazanacağım diye kendi paranızdan olmayın :).

Barcelona'da da bir yerel restorana gidip yerel tadlar tadalım dedik ve 3 tapas + pizza için adam başı 11 euro bir yere oturduk. Yine geldiğimiz yoldan bir yandan dinlenip, bir yandan konuşarak yavaş yavaş yürüyerek geri döndük. 19:40 gibi hostele varmıştık. Hostel vakit öldürdük ve 01:00 gibi yattık uyuduk.

Harcanan para: 22 euro yemek

17. günü okumak için tıklayınız...