21 Kasım 2011 Pazartesi

3.Gün (14.08.2011 Roma)

Yazım Yeri ve Tarihi: 17.08.2011 Roma-Pisa treni

Terimini'de 1.5-2 saat aralıklı olarak uyuduktan sonra kalktık. O Venedik'e gitmek için rezervasyon yaptı ve hostel rezervasyonu için internet kafeye doğru gittik. Ben de yarım saatine 1 euro verek şöyle ne var ne yok baktım... Ardından Aybars ile vedalaştık. Bu gece için bir hostel bulmam gerekiyordu ben de ilk gün kaldığım hostele (BT rooms) gidip yer olup olmadığını sordum. Bana 1 kişilik yer olduğunu onun da 40 euro olduğunu söyledi. Çok geldi haliyle ve sırtımda çanta güneşin ortasında kalakalmıştım. Neyse ki daha önceden küçük not defterime Roma'daki bazı uygun hostelleri ve adreslerini yazmıştım. Termini garının diğer tarafında kalan Hostel Beautiful'a gidiyordum ve tam hostelin olduğu sokağa döndüm ki 2 kız ve 1 erkekten oluşan arkadaş grubu beni çevirdi. Bana ne aradığımı sordular durduk yerde ben de hostel aradığımı söyledim.
"Hostel Beautiful" mu dediler "evet" diyerek diyerek şaşkın şekilde cevap verdim. Bana oradan hostelin tabelasını falan gösterdiler. Her neyse gösterdikleri yere giderek fiyatı sordum. Bana tek gece için 26.90 euro dediler çok yorgun olduğum için pek düşünmedim kabul ettim. Hostele girer girmez bi duş aldım. O sırada odaya iki Tayvanlı geldi, tanıştık. Hostelin mutfağında yanımda getirdiğim hazır çorbalardan yaptım. Ayrıca bir tane de bedava internete girilebilen bilgisayar vardı. Neyse fazla da oyalanmadım ve saat 16:00 gibi çıkarak "S.Mario Maggiore" kilisesini gezdim ki hostele de çok yakın zaten. Haritamı kaybettiğimi fark ederek Termini'deki turist info'dan bir tane daha istedim. Kendime bir rota çıkararak Piazza Venezia, Piazza del parlamento, Pantheon derken Piazza Navona'ya vardım.


Piazza Venezia Her çeşit sanatçı vardı orada; karikatürist, ressam, müzisyen hepsi o meydanda toplanmış sanatlarını icra ederek para kazanıyorlardı. Hava kararmaya başlamıştı ve aşk çeşmesine uğrayayım dedim. İnanılmaz kalabalığı görünce şok oldum. Biraz oturdum o kalabalık arasında ama daha fazla dayanamayarak İspanyol merdivenlerine gittim. Orada da opera konseri gibi bişey vardı ve bütün merdivenler insanla doluydu. Ben de kendime yol kenarında kaldırım üstünde yer bulabildim. Saat 10:00 civarı başladı konser ve gerçekten inanılmazdı kadının ve adamın sesleri. Yorgunluk nedeniyle fazla kalamadım orada ve yavaş yavaş hostele doğru yürümeye başladım. Mcdondald's a uğradım ama orası da kalabalıktı! Oranın cafe bölümü vardı ve iki tane böğürtlenli kruvasan aldım tanesi 0.80 centten... Hostele geldiğimde saat 23:30 falan olmuştu. Hostelin check-out saati 10:00 olduğu için fazla geç kalmadım yattım...

Harcanan para: 0.80 kahve + 1 euro yarım saat internet + 26.90 euro hostel + dörtlü salçalı pizza 1.38 + fanta 0.56 + 1.60 euro iki adet tatlı = 32.4 euro

Kalan nakit para: 711.4- 32.4= 679 euro

4.günü okumak için tıklayınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder