22 Kasım 2011 Salı

4.Gün (15.08.2011 Roma)

Yazım Yeri ve Tarihi: 17.08.2011 Roma-Pisa treni
 Bugün yol arkadaşım Ertan gelecekti. Artık yalnız takılmak zorunda olmayacağım için mutluydum. İnternet cafe'ye girip baktığımda facebook'tan bana mesaj attmış, saat 6-7 gibi ancak Termini garında olabileceğini söylemişti. Ben de o vakte kadar "ne yapsam?" diye düşündüm. Çantamı hostelin emanetinde bırakarak hostelden ayrıldım. Çoğu hosteller sabah check-out yapsanız bile çantanızı belli bir saate kadar tutabiliyor. Her neyse daha önce de bahsettiğim Termini'deki Conad markete giderek küçük dilim pizzalardan ve yine bir gün önce yediğim salçalımsı pizzaların büyüğünden aldım. O sırada bu satırları yazdığım defteri fark ettim markette tabi hemen atıldım, günlüğüme artık başlayabilecektim. Toplamda 3,43 euro ödeyerek Aybars ve arkadaşıyla oturup sohbet ettiğimiz Piazza Del Republica'ya doğru yol aldım ve orda aldıklarımı yiyerek karnımı doyurdum. Sonra Collesium'a doğru yol aldım. Hemen oranın yanında bulunan yeşilliklere oturarak günlüğü yazmaya başladım (buraları okudunuz :) )

ilk iki günü yazdığımda saatin 14:00 civarı olduğunu fark ettim. Collesium'un etrafını şöyle bir dolandım ama içine girmek gözümü kesmedi sıradan dolayı. Bir iki fotoğraf çekerek neredeyse 10 km falan civarı sürecek olan yürüyüşüme başlamış oldum. Gözüme Vatikan'ı kestirmiştim ve bir rota çizdim kendime. Circo Massimo tarafından devam ettim, köprüden nehri geçerek nehir boyunca Vatikan'a doğru yürüdüm. S.Angelo kalesi dibindeki parka geldiğimde iki soluklanayım dedim. Çimenlik ve gölgelik bir yer olduğu için dinlenmek için ideal bir yer. Fazla oyalanmadan Vatikan'a girdim. Pek kuyruk yoktu şansıma ve San Pietro kilisesi'ni de bi güzel gezdim. Saat 5-6 civarı olmuştu bile ve Termini'ye geri gitmem gerekiyordu. Piazza Navona ve aşk çeşmesi üzerinden yürüyerek devam ettim. Roma'ya gelişte aynı uçakta olduğum 3 kişilik bir Türk grubunu fark ettim selam verdim. Onlarla biraz konuştuk ve yoluma devam ettim. Termini içindeki nike mağazası önünde buluşmam gerekiyordu yol arkadaşım Ertan'la. Onunla buluştuk ayakta iki sohbet ettik, iki gün boyunca bizi evinde ağırlayacak olan Enrico ile de tanıştım. Ertan onu coachsurfing olayı ile bulmuştu, gece başı ortalama 25 eurodan iki gece için 50 euroluk bi karımız olacaktı :).

Tekrar gezmeye başlamıştık ve bugün benim gezdiğim yerleri ben şimdi Ertan'a gezdirecektim. Önce Collesium'a gittik. Ardından "Forro Romano" üzerinden "Venezia" meydanı, parlamento binası, aşk çeşmesi, İspanyol merdivenleri derken artık bitkin duruma düşmüştük. Metro'ya binip Enrico'nun evine gidelim dedik ama o da ne!? Saat 21:00'de kapanıyormuş metro (line a)! Onun yerine ise otobüs hattı koymuşlar. Bize gösterilen tabelaları takip ettik ama otobüsü bir türlü bulamadık. Yaklaşık yarım saat falan yürümüştük. O sırada bizim gibi Termini'ye gitmek için otobüsü arayan iki İtalyan kadınla konuştuk. Onları takip edelim dedik biz de... Yolda birilerine sordular onlar da 10 dakikalık yürüyüş mesafesinde olduğunu söylemişler. Fakat o 10 dakika bir türlü bitmedi ve İspanyol merdivenlerinden Termini'ye kadar yürümüş olduk :). Artık mecalimiz kalmamıştı ki Termini'den Enrico'nun evine gitmek için beklediğimiz otobüse binerken şahit olduğumuz olay bizi hayretler içinde bıraktı. Çoğunluğu göçmenlerden oluşan insan topluluğu otobüs durağa yanaşır yanaşmaz binebilmek için adeta birbirlerine ezercesine iterek  3 saniye içinde otobüsü doldurdular. Tabi biz gülmekten kendimizi alamadık, Roma'nın göbeğinde böyle bir şey görmeyi beklemiyorduk. Türkiye'de bile artık olmayan şey Avrupa'da karşımıza çıkmıştı. Neyse Enrico'nun evine vardık ve inanılmaz yorgunduk. Ben tahminen 20 km falan yürümüştüm ve hem terliğim hem de ayaklarım simsiyah olmuştu :).

Evde bizim gibi iki konuk daha vardı. Birisi "Adel" isimli Polonyalı diğeri Kanadalı ismini hatırlayamadığım birisi.  Adel Almanya'da yaşıyormuş ve Türkler hakkında da bayağı bilgi sahibiydi. Onunla biraz sohbet ettikten sonra yorgunluğa daha fazla dayanamayıp uyuduk.

Harcanan para: kola+pizza+defter=3.43 euro + telefon konuşması=1 euro
                        +akşam yemeği 4.35 euro= 8.78

Kalan nakit para: 679 -8.78= 670 euro

5.günü okumak için tıklayınız...