28 Kasım 2011 Pazartesi

10. ve 11. Gün (21.08.2011 - 22.08.2011 Prag)

-10.GÜN 21.08.2011-
Yazım Yeri ve Tarihi: 22.08.2011 Prag-Villach Treni

Geç yatmanın verdiği yorgunlukla beraber öğlen saat 12:00 gibi uyandık. Haliyle saat 11:00'e kadar açık olan kahvaltıyı da kaçırmış olduk. Hostelin çamaşırhanesine kirli çamaşırlarımızı kişi başı 6 eurodan bıraktık. Markete uğrayarak yiyecek bişeyler aldık, karnımızı doyurduktan sonra da şehri gezmek için yola çıktık saat 14:00 gibi...

Yolda aylak aylak yürürken internet kafenin tekine girdik ve İspanya için 3 gecelik hostel rezervasyonumuzu yaptık. Aynı yerde telefonla da konuşulabiliyordu hazır görmüşken ailemize telefon falan açalım dedik. Bu arada tavsiyem bu tür internet kafe gibi yerlerden arayın ailenizi, ankesörlüye göre çok daha ucuza ve uzun konuşuyorsunuz...

Bugün aslında bir önceki günden farklı bişey yapmadık, yine aynı yerleri gezdik astronomik saat kulesi, nehir kıyısı, tepeler falan derken saati akşam etmiştik. Karnımız da acıktı ve yerel tadlardan doğru düzgün bişey tadalım dedik. Nerde ne yiyelim falan filan diye dolanırken hadi Hard Rock Cafe'ye gidelim orada yiyelim dedik. Haritada saptadık Hard Rock Cafe'yi, biraz uğraşmanın sonucunda bulduk girdik mekana. Oturduk bi menu istedik, sonra menuyu bıraktık geri çıktık. Fiyatlar çoook pahalıydı burada çünkü :). Yok ama yılmadık, market işi şeylerden farklı bişey yiyecektik ki sonra bi tane restoran bulduk şimdi adını unuttum maalesef. Aynı zamanda bi hotelin restoranıydı, orada etli değişik bi yemek yedik, açıkçası fena değildi tadı ve 170 kron tuttu toplam.

Akşam 22:00 gibi hostele döndük. Madem erken geldik bari hostelin barında takılalım dedik ve gece 01:00'e kadar orada demlendik. Öğlen yolculuğumuz vardı ve erken kalkmak icap ediyordu bu nedenle fazla uzatmadan yattık.

Harcanan para: 6 euro çamaşır yıkama ve kurutma + 44 kron kahvaltı + 53 kron internet + 6 kron telefon + 170 kron akşam yemeği = toplam yaklaşık 18 euro

-11.GÜN 22.08.2011-
Yazım Yeri ve Tarihi: 28.08.2011 Barcelona - Cerbere Treni saat 18:08
Prag'dan ayrılma vaktimiz gelmişti. 13:39'da başlayacak tren yolculuğumuzla beraber 25 saate yakın bir yol bizi bekliyordu. Prag'dan önce Avusturya'nın İtalya sınırında bulunan Villach kentine gidecek. Orada 1.5 saat bekledikten gece 00:06'da Bologna'ya kalkan trene binecek 4.48'de inecektik. Ardından Bologna'dan 06:18'de Voghera trenine binip 08:32'de indikten sonra 08:51'de Genova trenine binecek ve saat 9:42 gibi Genova'da olacaktık. Sonrasında 10:55'de Genova'dan Ventimiglia trenine binerek 13:07'de inecektik ve nihayetinde 13:17'de Nice trenine atlayacak ve 14:06'da Nice'te olacaktık. (Şu an bu satırları yazarken bu yolculuk tekrar geldi aklıma ve tek kelime ile berbattı -kesinlikle böyle bi yolculuktan kaçının-) Evet okurken yorulmuşsunuzdur umarım. Bu harita fikir verebilir sanırım:

Daha Büyük Görüntüle

Her neyse, hostelden check-out yapmak için erken kalktık, duşumuzu alıp kahvaltımızı yaptık. Markete uğradık ve çantamızı yiyeceklerle doldurduk (muz, şeftali, içecek).  Yolculuk için vakit gelmişti. Gara giderek Prag'daki son dakikalarımızı geçirmeye başladık. Prag hakkında bir kaç şey yazmam gerekirse, çok değişik sakin bir havası var bu şehrin. Mimarisinden dolayı mistik bi hava da var açıkçası ama insanlar hep kendi halinde, güzel bir şehir...

Villach tren garı ve sağ tarafta o yiyecek makinası :)
Trenimiz geldi ve açıkçası şu ana kadar ki en güzel tren yolculuğumuzu yaptık. 10 saat sürmesine rağman o Avusturya'nın doğasından geçmesi nedeniyle tüm yolculuk boyunca dışarıyı hayran hayran izledik. Yemyeşil, tertemiz bir ortam vardı dışarıda ve tren de gayet ferah ve temizdi. Medeniyet'in ne olduğunu bu anlarda fark edebiliyorsunuz açıkçası... 10 saatin sonunda 22:37'de Villach'a vardık. 00:06'daki Bologna trenimizi beklememiz gerekiyordu... Garda öyle takılırken peronda bu para atarak yiyecek alınan makinelerden birisine rastladık. Kampanya yapmışlar 1.5 euro verip iki adet M&M şekerlerinden veriyorlardı. Fakat yol arkadaşım Ertan fark etti ki birisi bunu kullanmış ve şekerlerden birisi düşmemiş! Yani eğer biz 1.5 euro atarsak 2 değil 3 adet şeker alacaktık! Tabi bu fırsatı kaçırmadık ve 1.5'ya üç paket M&M şekerimiz oldu :)  (aman ne büyük başarı değil mi!) Gider ayak Avusturya'ya da ufak bi kazık atmış olduk. Vakit de geçmişti ve gelen trenimize atlayarak yolculuğumuza devam ettik....

Harcanan Para: 85 kron yiyecek alışveriş + 1.5 euro 3 paket şeker=toplam 5.5 euro

12. günü okumak için tıklayınız...